מה הסיפור שלו?

ג’ק ראסל טרייר קיבל את שמו מכומר ג’ון ראסל שגידל את אחד הזנים הטובים ביותר של טרייר בדבונשייר אנגליה, באמצע סוף המאה ה -19. תפקידו העיקרי היה לחפור בורות מחוץ למערות השועלים ולטמון בהם פיתיונות עבור חיות קטנות כגון ארנבים וסנאים. הטרייר שאנו מכירים כיום כג’ק ראסל זהה כמעט לזה של השועל טרייר לפני 1900.

איך הוא נראה?

לג’ק ראסל פרווה לבנה ברובה עם כתמים חומים או שחורים, המשתנים מכלב לכלב.

נהוג להבחין בין שני סוגים של הגזע: פארסון ראסל טרייר וג’ק ראסל טרייר.

ג’ק ראסל משתנה מאוד בגודלו, מכיוון שסוגים שונים שימשו למטרות שונות בשטח. הם נעים בגובה של 25 עד 38 סמ ומשקלם 6 עד 10 ק”ג. אנשים רבים עשויים להניח שג’ק ראסל טרייר הוא אותו כלב כמו ראסל טרייר. הם אמנם נראים דומים להפליא ומגיעים ממאגר גנים חופף, אך למעשה ישנם הבדלים קלים בין שני הגזעים. פארסון ראסל טרייר נקרא גם בטעות ג’ק ראסל טרייר. גם הם חולקים מוצא עם ה- ג’ק ראסל טרייר והראסל טרייר, אך שוב, ישנם הבדלים עדינים וכולם מגיעים מאותו מגדל אנגלי מהמאה ה -19, הכומר ג’ון “ג’ק” ראסל. ג’ק ראסל טרייר והפארסון ראסל טרייר היו זהים עד ששתי קבוצות נלהבות נפרדות החלו לגדל אותם בנימוסים מעט שונים בסוף המאה ה -20. אז איך אפשר להבדיל בין השלושה? ובכן, זה יכול להיות קשה. בגדול- פרונסון ראסל טרייר נועד יותר לאסתטיקה, ואילו הג’ק ראסל טרייר נועד מכוונתו המקורית – אתלטיות. 

איזה אופי יש לו?

ג’ק האנרגטי והנמרץ מכניס הרבה אישיות לגופו הקטן. אוהב, מסור ומשעשע בלי סוף, הוא נהנה מהחיים ומכל מה שיש להם להציע. אם תינתן לו חצי הזדמנות, הוא לא יהסס לחטוף את כולה, ועוד קצת אם אפשר. הוא אינטליגנטי להפליא, ידידותי כלפי אנשים אם כי צריך לעיתים לרסן את התנהגותו הנלהבת ולכן זקוק לסוציאליזציה מוקדמת – חשיפה לאנשים רבים, מראות, צלילים וחוויות – כשהם צעירים. סוציאליזציה מסייעת להבטיח כי גור הג’ק ראסל שלך יגדל להיות כלב סתגלן. לג’ק ראסל טרייר יש כמות אדירה של אנרגיה ויכולת אתלטית. למרות גודלם הזעיר, הם יכולים לקפוץ עד מטר וחצי אנכית. בדרך כלל, ג’ק ראסל טרייר יכול לשקול עד 15 קילו, אך לעתים קרובות הם מתנהגים כאילו הם שוקלים 150. גזע הטרייר הקטן הזה נוטה להיות בעל אישיות גדולה. אם יש לכם גור, הוא עשוי לעורר הרבה רעש, בין אם זה נביחות, יבבות או נהמות. לפעמים, אפילו לנבוח עליכם אם הם מרגישים שהם לא מקבלים מספיק תשומת לב.

בשל אופיו חסר הביישנות והפחד, הוא יכול להיות תוקפני כלפי כלבים אחרים וכל בעל חיים הדומה לטרף, כולל חתולים ואף לקרוא תיגר על כלב גדול יותר. ג’ק ראסל טרייר, כמו כל גזע, יכול להיות חיבור וחיבה נפלאים לבני האדם. עם זאת, שלא כמו כלבי משפחה מסורתיים כמו גולדן רטריבר ולברדור רטריבר, ג’ק ראסל טרייר עשוי להיות אגרסיבי כלפי ילדים ואנשים שלא יודעים כיצד לגשת לכלב ולשחק איתם. הטרייר הזה גם מעט נוטה לתוקפנות. המשמעות היא שחשוב ללמד ילדים – ומבוגרים – בבית כיצד לשחק נכון עם כלב. אימון ציות יכול גם לעזור לרסן כל תוקפנות לא רצויה.

זוכרים שאמרנו שג’ק ראסל טרייר פותח לציד? זכרו את זה טוב, כי התכונה הזאת הולכת איתו עד היום ואם יש לכם חצר או אין, תמיד תדאגו לקחת אותו לטיולים ארוכים, להשתעשעות בפארק, לריצה והתעמלות. תוודאו שיש לו מספיק צעצועים וזמן להוציא אנרגיה, אחרת הוא יחפור מתחת לגדרות החצר, בחצר, ויחפור באותה השמחה את הכביסה המלוכלכת שלכם, את כריות הספה או את האשפה. אמרנו לכם 🙂

האם הוא עשוי לסבול מבעיות בריאות כלשהן?

הם בדרך כלל בריאים, אך כמו כל הגזעים, הם נוטים למצבים בריאותיים מסוימים. רוב הכלבים כלל לא יחלו במחלות הללו, אך חשוב להיות מודעים להן אם אתם שוקלים גזע זה.

חלק מבעיות הבריאות אינן מופיעות עד שהכלב מגיע לבגרות מלאה.

גזע זה רגיש לבעיית רגליים בה פיקות הברכיים יוצאות ממקומן.

מחלת Legg-Calve-Perthes היא בדרך כלל מחלה של גזעים קטנים. מצב זה הוא עיוות של כדור מפרק הירך, ניתן לתקן זאת בניתוח.

חירשות קשורה לצבע פרווה לבנה, ולפעמים רואים אותה בגזע זה.

גלאוקומה היא מחלה כואבת בה הלחץ גבוה באופן חריג בעין. העיניים מייצרות ומנקזות כל הזמן נוזל. אם הנוזל אינו מתנקז כראוי, הלחץ בתוך העין עולה. לחץ גבוה זה גורם לפגיעה בעצב הראייה, וכתוצאה מכך אובדן ראייה ועיוורון.

אילוף! כי אתם רוצים שהוא יתנהג כמו 'בנאדם' 🙂

שילוב האנרגיה הגבוהה המאפיינת אותם עם אינסטינקט הציד הטבעי שלהם, יכול לגרום לגור לגדול לכלב בוגר שהורס כל דבר בדרכו אם הם לא מאומנים כראוי, וחבל. אימון הג’ק ראסל טרייר יעבוד הכי טוב עם עקביות וחיזוק חיובי. חובבי ג’ק ראסל טרייר מציינים שעליכם לשדר תקיפות וסמכות, ויהיו פעמים שהגור שלכם יבדוק זאת. אילוף הגור שלך יהיה קל יותר אם הוא יתרחש בגיל צעיר יותר, אבל אתה בהחלט יכול עדיין לאמן ג’ק ראסל טרייר מבוגר.

האם הוא שבר שיא גינס?

התשובה…. חיובית!
הכירו את טווינקי ששברה שיא גינס והצליחה לפוצץ 100 בלונים ב-39 שניות!!!

והכירו גם את ג’ייקוב וג’סיקה.
ג’יסיקה בת 9 קבעה שיא גינס וקפצה 59 פעמים רצוף בחבל בפחות מדקה.
ג’ייקוב בן 7 קבע 3 שיאים גינס:
1. 51 גילגולים רצופים בדקה אחת 
2. 80 נתינות כף בדקה אחת
3. מעבר בין רגלי הבעלים לאורך 30 מטר רצוף ב-18.87 שניות