מה הסיפור שלו?

שם גזע הפומרניין מקורו מאיזור פומרניה שבמזרח גרמניה, שם נולד הכלב הראשון מגזע זה.
הפומרניין זכה לפופולריות בקרב בני מלוכה מאז המאה ה-17. את הפופולריות הרבה שלו בעולם הוא החל לצבור לאחר שהמלכה ויקטוריה הציגה את הפומרניין הקטן והחמוד שלה לראשונה בתצוגה במאה ה-17. ואז הוא למעשה צבר פופולריות בקרב האצולה ואט אט התפשט למעמד הביניים ומשם התפשט לכל העולם.

איך הוא נראה?

הפומרניין בעל פרווה כפולה שמקנה לו מראה יפייפה, וכיאה לגזע ננסי הוא בעל לסת קצרה וצרה, גב וצוואר קצר, וכמובן פניו קטנות. אוזניו ורגליו קצרות גם כן ונחשב לכלב נמוך.

צבעי הפרווה הנפוצים ביותר הפומרניין הם: דבש, חום, שחור ואדמוני. כאשר שכבת הפרווה החיצונית גסה יותר משכבת הפרווה הפנימית.

אוזניו של הפומרניין נמצאות גבוה על הראש וזנבו המדהים מלא הפרווה נמצא גבוה ובשכיבה על גבו. העולם.

איזה אופי יש לו?

למרות גודלו הזעיר, הפומרניין הוא בעל אופי חזק, עקשן ודומיננטי. השילוב של ערנות וחשדנות עם אומץ ליבו ונכונותו להגן על בעליו ועל הטריטוריה שלו, ואפילו להתקיף כלבים גדולים ממנו בהרבה, הופכים אותו לכלב התרעה ולשומר מצוין. בדרך כלל הזכרים נובחים יותר מנקבות. אחד ממאפייני הגזע הבולטים ביותר הוא חביבותו ושמחת החיים שלו. הפומרניין הוא בעל יצר משחקים מפותח. בבית עם ילדים, מומלץ לגדל נקבה.

האם הוא עשוי לסבול מבעיות בריאות כלשהן?

אחת הבעיות שמתרחשת לעיתים רחוקות שייחודית לגזע זה היא “מחלת העור השחור” הגורמת לנשירת הפרווה והשחרת העור.

מפרקים – לעיתים הם עשויים לסבול מבעיות במפרקים ובעצמות, כתוצאה מהעומס היחסי של משקל הגוף לעומת הרגליים הדקות המתקשות לשאת את משקל גופו, וטפו טפו טפו לפומרניין יש תאבון רב שגורם לו לנטיות השמנה, ולכן יש חשיבות רבה לדאוג לו לתזונה נכונה שתשמור על משקלו. הפתרונות הם לתת לו מזון לייט או שתמדדו בהקפדה את המזון שאתם קונים לו בהתאם להוראות על האריזה.

התייבשות / מכת חום – תנאי האקלים החם בארץ, גורמים לפומרניין למצוקה בשל פרוותו הכפולה, ולכן מומלץ מאוד לספר את פרוותו במיוחד בקיץ. גם בתקופה זו עדיף לצאת איתו לטיול רק השכם בבוקר או בשעות הערב המאוחרות (ממש חגיגה) למצוא לו פינה קרירה בבית ולהקפיד להוציאו החוצה השכם בבוקר או בשעות הערב, כשעומס החום פוחת. 

אילוף! כי אתם רוצים שהוא יתנהג כמו 'בנאדם' 🙂

גזע הפומרניין אינטליגנטים ובעלי יכולת תקשורת, למידה ויצר משחק מפותח מאוד וזה מסייע מאוד באילופם. אך אליה וקוץ בה, במיוחד בזכרים שידועים כעקשנים לא קטנים, ובעלי אישיות אינדיבידואלית והמשמעות מכל זה היא אחת, שבאילופם צריך המון סבלנות. אנו ממליצים למצוא מאלף שמומחה בגזע זה או בעל מומחיות בגזעים עקשנים.
הפומרניין כפי שהסברנו דומיננטי ועקשן ועל מנת שאופיו לא יפגע במעמדם של בני הבית, חשוב להבהיר לו כבר שהוא קטן מה מקומו בהיררכיה הביתית על ידי הקניית הרגלים נכונים של משמעת והצבת גבולות ברורים בצורה עקבית וברורה על ידי אילוף.
אילוף נכון ומקצועי ירסן את עקשנותו וישפר את התקשורת עמו. כך תרוויחו פומרניין מתוק, צייתן וגם שמח. ושווה להתחילו כבר בגיל עשרה שבועות.

האם קיים לפומרניין שיא גינס?

התשובה…. חיובית!
בשנת 2020 קבע הפומרניאן ג’פפום שיא גינס בכך שהפך לכלב עם הכי הרבה עוקבים באינסטגרם.
קבלו אותו….