מה הסיפור שלו?

הפודל הוא אחד הגזעים העתיקים ביותר שפותחו במיוחד לציד עופות מים, עבודה שדורשת קפיצה למים כדי להביא עופות מים לציידים. למעשה, השם האנגלי פודל נגזר מהמילה הגרמנית pudel, או פודלין, שפירושה להתיז במים. ובצרפת, פודל נקראים Caniche, שם שמקורו ב- canard canard, כלומר כלב ברווז. מרבית ההיסטוריונים מסכימים כי מקורו של הפודל בגרמניה, אך התפתח לגזע המובהק שלו בצרפת. מקובל להאמין כי פודל צאצאים מכלבי רועה אסייתיים, ואז נסעו עם שבטי הגות ‘והאוסטרוגוט הגרמניים כדי להפוך בסופו של דבר לכלב מים גרמני. תיאוריה נוספת היא שהפודל מקורו מכלבים שהובאו מהערבות האסיאתיות על ידי הברברים הצפון אפריקאים הכובשים ובסופו של דבר מצא את דרכו לפורטוגל במאה ה -8 עם המורים. לא משנה מה מוצאו, זהו זן ותיק מאוד. איורים של כלבים דמויי פודל מעטרים חפצים וקברים מצריים ורומיים מהמאות הראשונות לפני הספירה. הציורים והפסלים מראים כלבים שנראים מאוד כמו פודל מודרני. צוענים נודדים למדו כי פודל מצטיינים במקצוע כלבים אחר – כלב קרקס. הם אימנו את פודל לבצע טריקים, הלבישו אותם בתלבושות ופיסלו את פרוותם לצורות דמיוניות כדי להוסיף לבידור הבימתי שלהם. פודלים היו נדירים למדי בארה”ב עד לאחר מלחמת העולם השנייה. אולם באמצע שנות החמישים הפודל הפך לגזע הפופולרי ביותר במדינה.

איך הוא נראה?

ישנם שלושה גדלים של פודל: צעצוע, מיניאטורי וסטנדרטי. לא מדובר בגזעים שונים, אלא בגדלים שונים של אותו כלב. פודל הצעצועים גובהו עד 10 סנטימטרים ומשקלו כ -6 עד 9 קילו. הפודל המיניאטורי גובה 11 עד 15 ס”מ ומשקלו 15 עד 17 ק”ג. הפודל הסטנדרטי עומד על 15 ס”מ וגובהו (בדרך כלל 22 ס”מ); זכרים שוקלים 45 עד 70 ק”ג ונקבות שוקלות 45 עד 60 ק”ג.

גופם מתאפיין בגוף רזה שרירי ומוצק, בעל רגליים ארוכות, עיניים כהות ואף ארוך שקצהו שחור. הפודל נחשב לגזע הפואלרגני, בעל שכבת פרווה אחת שכמעט ואינה נשירה. פרוותו מתאפיינת בתלתול עדין והיא רכה ונעימה למגע. צבע הפרווה של הפודל יהיה בעל צבע אחד בלבד- לבן, שחור, אפור, חום, בז’ וכו’. הם בעלי עיניים דומעות שעשויות להכתים את הפרווה שמסביב לעיניהם. כדי לצמצם כתמים, נגבו את הפנים בעדינות מדי יום עם מטליות יעודיות. 

איזה אופי יש לו?

הפודל ידועים באישיות כובשת. אינטליגנטי, אוהב, נאמן ושובב הן ארבע מילים שחובבי פודל משתמשים בהן בדרך כלל לתיאור אישיות הגזע. גזע הפודל לא מרבה לנבוח או לרחרח אך אוהב מאוד לשחק ולכן חשוב לספק לו מגוון צעצועים. בכל הנוגע לאימונים, מדובר בתלמיד “A”, והפודל מצטיין בספורט, ביצועים כמו ציות, זריזות ומבחני ציד. לפודל טוב שלימדו אותו נימוסים של כלבים, יש נטייה להיות רגוע, במיוחד אם הוא מקבל מנת פעילות גופנית יומיומית קבועה כדי לשרוף את האנרגיה הטבעית שלו. הפודל מסתדר היטב בכל סוג של בית, מדירות ועד אחוזות. הפודל מגן על ביתו ומשפחתו, ואם אנשים זרים מתקרבים לביתך, הוא ישמיע נהימת אזהרה כדי להודיע לך. פודלים מסתדרים מצוין, כל עוד יש להם פעילות גופנית קבועה ומענקים להם חיים חברתיים פוריים עם הרבה אהבה. הם מעדיפים לגור בבית עם המשפחה ובכללי הם מושלמים לגידול בבית עם משפחה, במיוחד פודל הצעצוע המיניאטורי.. הפודל הוא בן לוויה נפלא לילדים, אם כי ילדים צעירים שלא יודעים לטפל בכלב עלולים לפגוע בטעות בפודל צעצוע, הזן הקטן והעדין ביותר של הגזע. כמו בכל גזע, אתה תמיד צריך ללמד ילדים כיצד לגשת ולגעת בכלבים, ולפקח תמיד על כל אינטראקציה בין כלבים לילדים צעירים כדי למנוע נשיכות או משיכת אוזניים או זנב. למדו את ילדכם לעולם לא להתקרב לכלב כלשהו בזמן שהוא אוכל או ישן או לנסות לקחת את אוכל הכלב. אין להשאיר אף כלב, ידידותי ככל שיהיה, ללא השגחה עם ילד.

האם הוא עשוי לסבול מבעיות בריאות כלשהן?

פודלים הם בדרך כלל בריאים, אך כמו כל הגזעים, הם נוטים למצבים בריאותיים מסוימים. רוב הכלבים כלל לא יחלו  במחלות הללו, אך חשוב להיות מודעים להן אם אתם שוקלים גזע זה.

מחלת אדיסון: ידוע גם בשם hypoadrenocorticism, מצב קשה מאוד זה נגרם על ידי ייצור לא מספיק של הורמוני יותרת הכליה על ידי בלוטת יותרת הכליה. רוב הכלבים עם מחלת אדיסון מקיאים, יש להם תיאבון ירוד ועייפות. מכיוון שסימנים אלה מעורפלים וניתן לטעות במצבים אחרים, קל לפספס מחלה זו כאבחנה עד שהיא מגיעה לשלבים מתקדמים יותר

התרחבות קיבה- Volvulus: המכונה בדרך כלל נפיחות, זהו מצב מסכן חיים הפוגע בכלבים גדולים וחזה עמוק כמו פודל, במיוחד אם הם ניזונים מארוחה אחת גדולה ביום, אוכלים במהירות, שותים כמויות גדולות של מים לאחר האכילה, התעמלו במרץ לאחר האכילה. נפיחות מתרחשת כאשר הבטן מורחבת עם גז או אוויר ואז מתפתלת

אפילפסיה: גורם נפוץ להתקפים בכל סוגי הפודלים הוא אפילפסיה אידיופטית. לעיתים קרובות היא עוברת בתורשה ועלולה לגרום להתקפים קלים או קשים. התקפים עשויים להיות מוצגים על ידי התנהגות יוצאת דופן, כגון ריצה בטירוף כאילו רודפים אחריהם, מתנודדים או מסתתרים. התחזית לטווח הארוך לכלבים עם אפילפסיה אידיופטית היא בדרך כלל טובה מאוד.

דיספלסיה של מפרק הירך-לאורך זמן יש ניוון של המפרק שעלול לגרום לדלקת פרקים וכאבים, אפילו צליעה. משקל עודף, פעילות גופנית מוגזמת או ממושכת לפני הבגרות, קצב גדילה מהיר ודיאטות עתירות קלוריות או תוספות יכולות לתרום להתפתחות דיספלסיה של מפרק הירך הכלבי

אדניטיס של חלבון (SA): SA היא בעיה רצינית בפודל, במיוחד בתקנים. ההערכה היא כי 50 אחוז מכלל הפודלים הסטנדרטיים הם נשאים או מושפעיםבדרך כלל זה שם לב לראשונה כאשר הכלב הוא בגיל שנה עד 5. לכלבים המושפעים בדרך כלל עור יבש וקשקשי עם נשירת שיער על הראש, הצוואר והגב. כלבים שנפגעו קשה יכולים להיות בעלי עור מעובה וריח לא נעים, יחד עם דלקות עור משניות. 

אילוף! כי אתם רוצים שהוא יתנהג כמו 'בנאדם' 🙂

פודלים נחשבים לאחד הגזעים החכמים ביותר בעולם. הם ניתנים לאימון ומתאימים כמעט לכל משימה שתציבו להם. פודלים משועממים יכולים להיות הרסניים אם הם אינם מגורים פיזית ונפשית. אך בעלים שיענו על צרכי כלבם ימצאו בן משפחה אוהב, חכם, ניתן להכשרה ונאמן. אם תזניח את הפודל שלך ולא תאמן אותו, הוא עשוי להסיק שהוא הדומיננטי, האלפא במשפחה. זה נפוץ במיוחד בקרב הזנים הקטנים יותר – פודל מיניאטורי וצעצוע. לכן חשוב מגיל קטן ללמד את כלבכם על נימוסים כלביים טובים ואז התעקשו שהוא ישתמש בהם; זה מראה לו שאתה המנהיג בבית.

פודל שחושב ולומד לא משועמם, ולכן לא ימצא דרכים הרסניות להעסיק את עצמו. בעלים רבים של כלבים קטנים מדלגים על אילוף וחבל.

האם הוא שבר שיא גינס?

התמונה להמחשה בלבד!

התשובה…. חיובית!
לפני מספר שנים נקבע שיא על ידי כלב פודל שהצליח להתקדם מרחק של 10 מטר על כדור גדול ועגול של להטוטנים בזמן של 33 שניות בלי ליפול…